Bilgisayar Animasyonu ve Oyun Teknolojileri Yüksek Lisans Programı Hacettepe Üniversitesi Bilişim Enstitüsü Bilgisayar Grafiği Anabilim bünyesinde faaliyetleri yürütmektedir.
Bilgisayar Animasyonu ve Oyun Teknolojileri Yüksek Lisans Programı öğrencilerin teknik kariyer yapmak istedikleri teknik esaslara dayanan, bilgisayar animasyonu ve bilgisayar oyunu tasarımı ve geliştirilmesi üzerine olan yüksek lisans programıdır.
Bilgisayar Grafiği Anabilim Dalının biri Vicon Marka 8 kameralı Haraket Yakalama Laboratuvarı ve biri de 15 grafik iş-istasyonundan oluşan Animasyon Laboratuvarı vardır.
Programın eğitim dili türkçedir.
Programın önkoşulu niteliğindeki konularda biçimsel bir eğitim almamış öğrencilere hazırlık programı uygulanmaktadır.
Bilgisayar Animasyonu ve Oyun Teknolojileri tezli yüksek lisans derecesini alabilmek için öğrencilerimizin en az 24 yerel kredilik ders almalı ve bir Özel Konular dersiyle bir Tez hazırlamaları gerekmektedir. (Özel Konular dersinin ve Tezin yerel kredileri, geçti/kaldı şeklinde değerlendirilir.)
Dönem Projesi : Öğrenci danışmanı ile birlikte seçeceği bir konuda yaptığı çalışmayı dönem sonunda bir jüri önünde savunacaktır.
AKTS Ders Kataloğu için tıklayınız.
Dersin Kodu | Dersin Adı | Z/S | T | P | K | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BCA650 | SEMİNER | Z | 0 | 2 | 0 | 7.5 |
BCA600-01 | ÖZEL KONULAR | Z | 0 | 2 | 0 | 30 |
BCA600-02 | ÖZEL KONULAR | Z | 0 | 2 | 0 | 30 |
Dersin Kodu | Dersin Adı | Z/S | T | P | K | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BCA601 | ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ve YAYIN ETİĞİ | S | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
BCA603 | OYUN MOTORLARI İÇİN MATEMATİK ve FİZİK | S | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
BCA604 | UNITY 3D İLE OYUN GELİŞTİRME | S | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
BCA605 | BİLGİSAYAR OYUNLARINDA YAPAY ZEKA | S | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
BCA606 | KONSOL OYUNU GELİŞTİRME | S | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
BCA607 | HAREKET ANALİZİ SİSTEMLERİ | S | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
BCA608 | HESAPLAMALI GEOMETRİ | S | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
BCA610 | ANİMASYON İÇİN BETİK DİLLER | S | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
BCA611 | VİDEO OYUNLARI İÇİN 3B GRAFİK | S | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
BCA612 | BİLGİSAYAR OYUNLARINDA VERİ YAPILARI | S | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
BCA613 | BİLGİSAYAR ANİMASYONU I | S | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
BCA614 | BİLGİSAYAR ANİMASYONU II | S | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
BCA615 | CİDDİ OYUNLAR ve SANAL GERÇEKLİK | S | 3 | 0 | 3 | 8 |
BCA618 | BİYOMEKANİK | S | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
BCA623 | BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI | S | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
BCA635 | BİLGİSAYAR OYUNLARINDA MAKİNE ÖĞRENMESİ | S | 3 | 0 | 3 | 8 |
BCA651 | WEB `DE ANİMASYON | S | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
BCA662 | SANAL GERÇEKLİK ve SANAL GERÇEKLİK İÇİN SANAL TASA | S | 3 | 0 | 3 | 8 |
BCA682 | MAX/MSP I | S | 3 | 0 | 3 | 7.5 |