Bilgisayar Animasyonu ve Oyun Teknolojileri Tezsiz Yüksek Lisans Programı Hacettepe Üniversitesi Bilişim Enstitüsü Bilgisayar Grafiği Anabilim bünyesinde faaliyetleri yürütmektedir.
Bilgisayar Animasyonu ve Oyun Teknolojileri Tezsiz Yüksek Lisans Programı öğrencilerin kariyer yapmak istedikleri estetik esaslara dayanan, bilgisayar animasyonu ve bilgisayar oyunu tasarımı ve geliştirilmesi üzerine olan yüksek lisans programıdır. Programımız özellikle medya, sinema ve oyun sektörlerinin ihtiyaç duyduğu insan kaynaklarını sağlamak üzere özellikle bilgisayar animasyonuna odaklanmıştır.
Bilgisayar Grafiği Anabilim Dalının biri Vicon Marka 8 kameralı Haraket Yakalama Laboratuvarı ve biri de 15 grafik iş-istasyonundan oluşan Animasyon Laboratuvarı vardır.
Programın eğitim dili türkçedir.
Programın önkoşulu niteliğindeki konularda biçimsel bir eğitim almamış öğrencilere hazırlık programı uygulanmaktadır.
Bilgisayar Animasyonu ve Oyun Teknolojileri tezsiz yüksek lisans derecesini alabilmek için öğrencilerimizin en az 30 yerel kredi, en az 10 ders almaları ve bir Dönem Projesi hazırlamaları gerekmektedir.
Dönem Projesi : Öğrenci danışmanı ile birlikte seçeceği bir konuda yaptığı çalışmayı dönem sonunda bir jüri önünde savunacaktır.
AKTS Ders Kataloğu için tıklayınız.
Dersin Kodu | Dersin Adı | Z/S | T | P | K | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BCO650 | DÖNEM PROJESİ | Z | 0 | 2 | 0 | 30 |
Dersin Kodu | Dersin Adı | Z/S | T | P | K | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BCO601 | PYTHON PROGRAMLAMA | S | 3 | 0 | 3 | 6 |
BCO602 | ANİMASYON İÇİN BETİK DİLLER | S | 3 | 0 | 3 | 6 |
BCO603 | SİNEMATOGRAFİNİN TEMEL ÖĞELERİ | S | 3 | 0 | 3 | 6 |
BCO604 | GÖRSEL SANATÇILAR İÇİN PROGRAMLAMAYA GİRİŞ | S | 3 | 0 | 3 | 6 |
BCO605 | MOBİL OYUN GELİŞTİRME | S | 3 | 0 | 3 | 6 |
BCO606 | UNREAL MOTORU İLE OYUN GELİŞTİRME | S | 3 | 0 | 3 | 6 |
BCO607 | UYGULAMALI BİLGİSAYAR ANİMASYONU I | S | 3 | 0 | 3 | 6 |
BCO608 | UYGULAMALI BİLGİSAYAR ANİMASYONU II | S | 3 | 0 | 3 | 6 |
BCO609 | UYGULAMALI HAREKET ANALİZİ | S | 3 | 0 | 3 | 6 |
BCO610 | UYGULAMALI BİYOMEKANİK | S | 3 | 0 | 3 | 6 |
BCO611 | BİLGİSAYAR ANİM. ve OYUN TEKNO. FİZİK | S | 3 | 0 | 3 | 6 |
BCO615 | CİDDİ OYUNLAR ve SANAL GERÇEKLİK UYGULAMALARI | S | 3 | 0 | 3 | 6 |
BCO623 | BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI | S | 3 | 0 | 3 | 6 |
BCO627 | SES TASARIMINA GİRİŞ | S | 3 | 0 | 3 | 6 |
BCO641 | GÖRSEL EFEKTLER | S | 3 | 0 | 3 | 6 |
BCO642 | AYDINLATMA ve GÖSTERİM | S | 3 | 0 | 3 | 6 |
BCO643 | 3B KARAKTER MODELLEME ve ANİMASYON | S | 3 | 0 | 3 | 6 |
BCO645 | SAYISAL BİRLEŞTİRME | S | 3 | 0 | 3 | 6 |
BCO647 | UNITY 3D İLE OYUN GELİŞTİRME | S | 3 | 0 | 3 | 6 |
BCO649 | İLERİ ANİMASYON | S | 3 | 0 | 3 | 6 |
BCO651 | WEB `DE ANİMASYON | S | 3 | 0 | 3 | 6 |
BCO652 | OYUN PROTOTİPLEME | S | 3 | 0 | 3 | 6 |
BCO653 | OYUN MİMARİSİ | S | 3 | 0 | 3 | 6 |
BCO654 | WEB TABANLI OYUN GELİŞTİRME | S | 3 | 0 | 3 | 6 |
BCO660 | TEMEL DESEN | S | 3 | 0 | 3 | 6 |
BCO661 | SAYISAL TASARIM ve SAYISAL İMGE TEKNİKLERİ | S | 3 | 0 | 3 | 6 |
BCO663 | UNITY 3D İLE ANİMASYON | S | 3 | 0 | 3 | 6 |
BCO664 | UNITY 3D İLE YAPAY ZEKA | S | 3 | 0 | 3 | 6 |
BCO671 | ANİMASYON İÇİN KİL HEYKELTIRAŞLIĞI | S | 3 | 0 | 3 | 6 |
BCO681 | VİDEO OYUNLARI ANALİZİ | S | 3 | 0 | 3 | 6 |
BCO683 | HOUDİNİ İLE SİMÜLASYON | S | 3 | 0 | 3 | 6 |