Bilgisayar Animasyonu ve Oyun Teknolojileri Tezsiz YL Programı, Hacettepe Üniversitesi Bilişim Enstitüsü Bilgisayar Grafiği Anabilim Dalı tarafından yürütülmektedir.
Bu program, estetik ilkelere güçlü bir vurgu yaparak bilgisayar animasyonu, oyun tasarımı ve geliştirme alanlarında kariyerlerini ilerletmek isteyen öğrenciler için tasarlanmıştır. Medya, sinema ve oyun endüstrilerinde yetenekli profesyonellere yönelik artan talebi karşılamayı amaçlamaktadır.
Bilgisayar Grafiği Anabilim Dalının, 8 kamera ile donatılmış bir Vicon Hareket Yakalama Laboratuvarı ve 15 grafik iş istasyonuyla donatılmış bir Animasyon Laboratuvarı da dahil olmak üzere en son teknolojinin kullanıldığı laboratuvar imkanlarına sahiptir. Bu kaynaklar öğrencilere uygulamalı deneyim ve alanlarında başarılı olmaları için gerekli pratik becerileri sağlamaktadır.
Programın eğitim dili Türkçe'dir.
Programın önkoşulu niteliğindeki temel konularda formel bir eğitim almamış öğrencilere, ihtiyaçlarına uygun olarak, bilimsel hazırlık programı uygulanmaktadır. Bu program bir veya iki dönem sürmektedir.
Bilgisayar Animasyonu ve Oyun Teknolojileri Tezsiz YL derecesini alabilmek için öğrencilerimizin -bilimsel hazırlık programında aldıkları dersler hariç olmak üzere- en az 30 yerel kredi, en az 10 ders almaları ve bir Dönem Projesi hazırlamaları gerekmektedir.
Dönem Projesi: Öğrenci danışmanı ile birlikte seçeceği bir konuda yaptığı çalışmayı dönem sonunda bir jüri önünde sunacaktır.
AKTS Ders Kataloğu için tıklayınız.
Zorunlu Dersler | ||
BCO650 | - | DÖNEM PROJESİ |
Seçmeli Dersler | ||
BCO601 | - | PYTHON PROGRAMLAMA |
BCO602 | - | ANİMASYON İÇİN BETİK DİLLER |
BCO603 | - | SİNEMATOGRAFİNİN TEMEL ÖĞELERİ |
BCO604 | - | GÖRSEL SANATÇILAR İÇİN PROGRAMLAMAYA GİRİŞ |
BCO605 | - | MOBİL OYUN GELİŞTİRME |
BCO606 | - | UNREAL MOTORU İLE OYUN GELİŞTİRME |
BCO607 | - | UYGULAMALI BİLGİSAYAR ANİMASYONU I |
BCO608 | - | UYGULAMALI BİLGİSAYAR ANİMASYONU II |
BCO609 | - | UYGULAMALI HAREKET ANALİZİ |
BCO610 | - | UYGULAMALI BİYOMEKANİK |
BCO611 | - | BİLGİSAYAR ANİM. ve OYUN TEKNO. FİZİK |
BCO615 | - | CİDDİ OYUNLAR ve SANAL GERÇEKLİK UYGULAMALARI |
BCO623 | - | BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI |
BCO627 | - | SES TASARIMINA GİRİŞ |
BCO641 | - | GÖRSEL EFEKTLER |
BCO642 | - | AYDINLATMA ve GÖSTERİM |
BCO643 | - | 3B KARAKTER MODELLEME ve ANİMASYON |
BCO645 | - | SAYISAL BİRLEŞTİRME |
BCO647 | - | UNITY 3D İLE OYUN GELİŞTİRME |
BCO649 | - | İLERİ ANİMASYON |
BCO651 | - | WEB `DE ANİMASYON |
BCO652 | - | OYUN PROTOTİPLEME |
BCO653 | - | OYUN MİMARİSİ |
BCO654 | - | WEB TABANLI OYUN GELİŞTİRME |
BCO660 | - | TEMEL DESEN |
BCO661 | - | SAYISAL TASARIM ve SAYISAL İMGE TEKNİKLERİ |
BCO663 | - | UNITY 3D İLE ANİMASYON |
BCO664 | - | UNITY 3D İLE YAPAY ZEKA |
BCO671 | - | ANİMASYON İÇİN KİL HEYKELTIRAŞLIĞI |
BCO681 | - | VİDEO OYUNLARI ANALİZİ |
BCO683 | - | HOUDİNİ İLE SİMÜLASYON |