Bilgisayar Animasyonu ve Oyun Teknolojileri (Tezsiz)

Program Hakkında

Bilgisayar Animasyonu ve Oyun Teknolojileri Tezsiz Yüksek Lisans Programı Hacettepe Üniversitesi Bilişim Enstitüsü Bilgisayar Grafiği Anabilim bünyesinde faaliyetleri yürütmektedir.

Bilgisayar Animasyonu ve Oyun Teknolojileri Tezsiz Yüksek Lisans Programı öğrencilerin kariyer yapmak istedikleri estetik esaslara dayanan, bilgisayar animasyonu ve bilgisayar oyunu tasarımı ve geliştirilmesi üzerine olan yüksek lisans programıdır. Programımız özellikle medya, sinema ve oyun sektörlerinin ihtiyaç duyduğu insan kaynaklarını sağlamak üzere özellikle bilgisayar animasyonuna odaklanmıştır.

Bilgisayar Grafiği Anabilim Dalının biri Vicon Marka 8 kameralı Haraket Yakalama Laboratuvarı ve biri de 15 grafik iş-istasyonundan oluşan Animasyon Laboratuvarı vardır.

Programın eğitim dili türkçedir.

Öğretim Programı

Programın önkoşulu niteliğindeki konularda biçimsel bir eğitim almamış öğrencilere hazırlık programı uygulanmaktadır.
Bilgisayar Animasyonu ve Oyun Teknolojileri tezsiz yüksek lisans derecesini alabilmek için öğrencilerimizin en az 30 yerel kredi, en az 10 ders almaları ve bir Dönem Projesi hazırlamaları gerekmektedir.
Dönem Projesi : Öğrenci danışmanı ile birlikte seçeceği bir konuda yaptığı çalışmayı dönem sonunda bir jüri önünde savunacaktır.
AKTS Ders Kataloğu için tıklayınız.

Ders Listesi

 

Zorunlu Dersler

 

Dersin Kodu Dersin Adı Z/S T P K AKTS
BCO650 DÖNEM PROJESİ Z 0 2 0 30

 

Seçmeli Dersler

 

Dersin Kodu Dersin Adı Z/S T P K AKTS
BCO601 PYTHON PROGRAMLAMA S 3 0 3 6
BCO602 ANİMASYON İÇİN BETİK DİLLER S 3 0 3 6
BCO603 SİNEMATOGRAFİNİN TEMEL ÖĞELERİ S 3 0 3 6
BCO604 GÖRSEL SANATÇILAR İÇİN PROGRAMLAMAYA GİRİŞ S 3 0 3 6
BCO605 MOBİL OYUN GELİŞTİRME S 3 0 3 6
BCO606 UNREAL MOTORU İLE OYUN GELİŞTİRME S 3 0 3 6
BCO607 UYGULAMALI BİLGİSAYAR ANİMASYONU I S 3 0 3 6
BCO608 UYGULAMALI BİLGİSAYAR ANİMASYONU II S 3 0 3 6
BCO609 UYGULAMALI HAREKET ANALİZİ S 3 0 3 6
BCO610 UYGULAMALI BİYOMEKANİK S 3 0 3 6
BCO611 BİLGİSAYAR ANİM. ve OYUN TEKNO. FİZİK S 3 0 3 6
BCO615 CİDDİ OYUNLAR ve SANAL GERÇEKLİK UYGULAMALARI S 3 0 3 6
BCO623 BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI S 3 0 3 6
BCO627 SES TASARIMINA GİRİŞ S 3 0 3 6
BCO641 GÖRSEL EFEKTLER S 3 0 3 6
BCO642 AYDINLATMA ve GÖSTERİM S 3 0 3 6
BCO643 3B KARAKTER MODELLEME ve ANİMASYON S 3 0 3 6
BCO645 SAYISAL BİRLEŞTİRME S 3 0 3 6
BCO647 UNITY 3D İLE OYUN GELİŞTİRME S 3 0 3 6
BCO649 İLERİ ANİMASYON S 3 0 3 6
BCO651 WEB `DE ANİMASYON S 3 0 3 6
BCO652 OYUN PROTOTİPLEME S 3 0 3 6
BCO653 OYUN MİMARİSİ S 3 0 3 6
BCO654 WEB TABANLI OYUN GELİŞTİRME S 3 0 3 6
BCO660 TEMEL DESEN S 3 0 3 6
BCO661 SAYISAL TASARIM ve SAYISAL İMGE TEKNİKLERİ S 3 0 3 6
BCO663 UNITY 3D İLE ANİMASYON S 3 0 3 6
BCO664 UNITY 3D İLE YAPAY ZEKA S 3 0 3 6
BCO671 ANİMASYON İÇİN KİL HEYKELTIRAŞLIĞI S 3 0 3 6
BCO681 VİDEO OYUNLARI ANALİZİ S 3 0 3 6
BCO683 HOUDİNİ İLE SİMÜLASYON S 3 0 3 6