The fly's brain
has more than 130,000 wires with 50 million intricate connections
Bilgisayar Animasyonu ve Oyun Teknolojileri Tezsiz YL Programı

 

Program Hakkında

Bilgisayar Animasyonu ve Oyun Teknolojileri Tezsiz YL Programı, Hacettepe Üniversitesi Bilişim Enstitüsü Bilgisayar Grafiği Anabilim Dalı tarafından yürütülmektedir.

Bu program, estetik ilkelere güçlü bir vurgu yaparak bilgisayar animasyonu, oyun tasarımı ve geliştirme alanlarında kariyerlerini ilerletmek isteyen öğrenciler için tasarlanmıştır. Medya, sinema ve oyun endüstrilerinde yetenekli profesyonellere yönelik artan talebi karşılamayı amaçlamaktadır.

Bilgisayar Grafiği Anabilim Dalının, 8 kamera ile donatılmış bir Vicon Hareket Yakalama Laboratuvarı ve 15 grafik iş istasyonuyla donatılmış bir Animasyon Laboratuvarı da dahil olmak üzere en son teknolojinin kullanıldığı laboratuvar imkanlarına sahiptir. Bu kaynaklar öğrencilere uygulamalı deneyim ve alanlarında başarılı olmaları için gerekli pratik becerileri sağlamaktadır.

Programın eğitim dili Türkçe'dir.

 

Öğretim Programı

Programın önkoşulu niteliğindeki temel konularda formel bir eğitim almamış öğrencilere, ihtiyaçlarına uygun olarak, bilimsel hazırlık programı uygulanmaktadır. Bu program bir veya iki dönem sürmektedir.

Bilgisayar Animasyonu ve Oyun Teknolojileri Tezsiz YL derecesini alabilmek için öğrencilerimizin -bilimsel hazırlık programında aldıkları dersler hariç olmak üzere- en az 30 yerel kredi, en az 10 ders almaları ve bir Dönem Projesi hazırlamaları gerekmektedir.

Dönem Projesi: Öğrenci danışmanı ile birlikte seçeceği bir konuda yaptığı çalışmayı dönem sonunda bir jüri önünde sunacaktır.

 

AKTS Ders Kataloğu için tıklayınız.

 

Ders Listesi

Zorunlu Dersler
BCO650   -   DÖNEM PROJESİ
Seçmeli Dersler
BCO601   -   PYTHON PROGRAMLAMA
BCO602   -   ANİMASYON İÇİN BETİK DİLLER
BCO603   -   SİNEMATOGRAFİNİN TEMEL ÖĞELERİ
BCO604   -   GÖRSEL SANATÇILAR İÇİN PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
BCO605   -   MOBİL OYUN GELİŞTİRME
BCO606   -   UNREAL MOTORU İLE OYUN GELİŞTİRME
BCO607   -   UYGULAMALI BİLGİSAYAR ANİMASYONU I
BCO608   -   UYGULAMALI BİLGİSAYAR ANİMASYONU II
BCO609   -   UYGULAMALI HAREKET ANALİZİ
BCO610   -   UYGULAMALI BİYOMEKANİK
BCO611   -   BİLGİSAYAR ANİM. ve OYUN TEKNO. FİZİK
BCO615   -   CİDDİ OYUNLAR ve SANAL GERÇEKLİK UYGULAMALARI
BCO623   -   BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI
BCO627   -   SES TASARIMINA GİRİŞ
BCO641   -   GÖRSEL EFEKTLER
BCO642   -   AYDINLATMA ve GÖSTERİM
BCO643   -   3B KARAKTER MODELLEME ve ANİMASYON
BCO645   -   SAYISAL BİRLEŞTİRME
BCO647   -   UNITY 3D İLE OYUN GELİŞTİRME
BCO649   -   İLERİ ANİMASYON
BCO651   -   WEB `DE ANİMASYON
BCO652   -   OYUN PROTOTİPLEME
BCO653   -   OYUN MİMARİSİ
BCO654   -   WEB TABANLI OYUN GELİŞTİRME
BCO660   -   TEMEL DESEN
BCO661   -   SAYISAL TASARIM ve SAYISAL İMGE TEKNİKLERİ
BCO663   -   UNITY 3D İLE ANİMASYON
BCO664   -   UNITY 3D İLE YAPAY ZEKA
BCO671   -   ANİMASYON İÇİN KİL HEYKELTIRAŞLIĞI
BCO681   -   VİDEO OYUNLARI ANALİZİ
BCO683   -   HOUDİNİ İLE SİMÜLASYON